خوشحالی کردن

نوستالژی به هر چیزی که خاطراتی را برای شما یادآوری می کند اطلاق می شود‎

 

حتما برای شما هم پیش آمده که به یکباره و ناگهانی دل تان بگیرد اما بدانید که موقتیست. ما چند راهکار نوستالژیک پیشنهاد می دهیم که می تواند حال شما را بهبود بخشد.

 

نوستالژی به هر چیزی که خاطراتی را برای شما یادآوری می کند اطلاق می شود و همواره ایجاد ارتباط میان گذشته و حال حس مثبتی به شما منتقل می کند. حس و حال بد به سراغ همه ما می آید و شما گاهی می توانید دلیل این اتفاق را بیابید و گاهی نیز هیچ علتی برایش پیدا نمی کنید. فقط حس می کنید که دلتنگ شده اید یا حوصله تان سر رفته است. اینجور مواقع احساس بدی دارید و نمی دانید چه کنید تا هر چه زودتر از آن حال و هوا خلاص شوید. ممکن است آنقدر حالتان بد باشد که به گریه بیفتید. راهنمای ما را دنبال کنید و بکوشید هر بار یک یا چند تا از کارهای نوستالژیک زیر را انجام دهید. نگران نباشید این حس و حال بد گذرا هستند و شما با انجام این کارها می توانید حواس خود را از مسائل منفی دور کرده و حس خوبی را تجربه کنید.

 

۱ ) خوراکی نوستالژیک 

همه شما در کودکی خوراکی هایی نوش جان کرده اید که ممکن است به طور روزانه آنها را تجربه نکنید. این خوراکی شاید دستپخت خوشمزه مادر، مادربزرگ یا حتی یک دوست باشد. اگر به آشپزش دسترسی دارید از او بخواهید که آن را برایتان بپزد، اگر نه خودتان فوراً دست به کار شوید. امروزه با یک سرچ کوچک در اینترنت به راحتی می توانید دستور تهیه همه جور خوراکی را به دست آورید. این خوراکی ممکن است شیربرنج، کاچی، حلوا، فرنی یا انواع غذاهای ایرانی و محلی باشد. باور کنید با خوردن یک قاشق از آن حالتان دگرگون خواهد شد.

 

۲ ) فیلم نوستالژیک 

شاید تماشای یک فیلم یا کارتونی که در کودکی یا نوجوانی حالتان را خوب می کرده الان به نظر وقت تلف کردن بیاید. اما امتحانش ضرری ندارد. این فیلم چه کمدی باشد و باعث قهقهه زدن شود، چه غمگین و حسابی اشک تان را در بیاورد، در هر صورت باعث پالایش روح می شود. کلاه قرمزی یا کازابلانکا هیچ فرقی ندارد. هر کدام که برای شما نوستالژیک و ویژه است را همین حالا تماشا کنید.

 

۳ ) فضای نوستالژیک 

هیچ چیز به اندازه یک منظره نمی تواند حال آدم را خوب کند. این منظره می تواند طبیعتی بکر یا شهری شلوغ و پر از ساختمان های بلند باشد. اگر این فضا کمی برای شما دور است و ناچار به سفر کردن می شوید در صورت امکان راهی شوید و بدانید که دست یافتن به یک حال خوب ارزشش را دارد تا کمی از زندگی روزمره جدا شوید. اگر هم به شما نزدیک است که خیلی خوش شانسید. بام تهران، مکانی تاریخی در هر یک از شهرستان های زیبای ایران، جنگل، دریا، کافه یا رستوران فرقی نمی کند. کافیست پا به آن مکان بگذارید تا خاطرات خوب به سمت تان هجوم بیاورند و غرق لذت بشوید.

 

خوشحالی زیاد

هیچ چیز به اندازه یک منظره نمی تواند حال آدم را خوب کند‎

 

۴ ) دوست نوستالژیک 

همه شما حتما کسی را دارید که به خاطراتی زیبا وصلتان می کند. این فرد می تواند دوست یا یکی از اقوام باشد. فوراً با او تماس بگیرید و ملاقاتی ترتیب دهید. همین که در حال نوشیدن یک چای یا قهوه از خاطرات مشترک با هم صحبت کنید، دلتنگی هایتان را فراموش خواهید کرد.

 

۵ ) موسیقی نوستالژیک 

برای همه شما پیش آمده که در دوره ای از زندگی آنقدر به یک موسیقی خاص گوش داده اید که اطرافیان را کلافه کرده باشید. شاید آن قطعه موسیقی الان به تاریخ پیوسته باشد و شما زمان زیادی به آن گوش نداده باشید اما خاصیت گذشت زمان این است که حتی اگر در دوره بدی از زندگی آن ترانه را شنیده باشید، اکنون با شنیدنش حس خوبی پیدا می کنید. اگر در حال حاضر به آن دسترسی ندارید کافیست در اینترنت چرخی بزنید و پیدایش کنید. قطعا نیازی نیست نوارهای کاست قدیمی را عقب و جلو کنید تا آهنگ مورد علاقه تان را بیابید.

 

۶ ) یادگاری نوستالژیک 

این یادگاری می تواند آلبوم عکس های قدیمی یا هر چیزی که شما آن را از سالهای دور به یادگار نگه داشته اید، باشد. حتی گاهی خواندن دفترچه خاطرات قدیمی نیز حال آدم را خوب می کند. ورق زدن خاطرات، ساده ترین کاریست که حال و هوایتان را عوض می کند. اکثر ما به تقلید از مادربزرگ ها، یک صندوقچه قدیمی از یادگاری های با ارزشمان داریم. اگر ندارید از امروز یک صندوقچه کوچک کنار بگذارید و یادگاری های عزیزتان را در آن نگهداری کنید. این کار چند سال دیگر حسابی به دردتان می خورد.

 

منبع: بانوی شهر


مجله جامع رفیق شامل اخبار ، سلامت ، فناوری ، فرهنگ و هنر ، گردشگری ، خانه داری و. نوستالژیک  ,تواند ,خوراکی ,شوید ,حالتان ,یادگاری ,راهکار نوستالژیک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خیابون ronnie مقالات حقوقی جوانه کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. سایت تفریحی سرگرمی بروز3 اروند پترو سامان هـــــــیــــــس هــــــیـــــچـی نـگــو یاد آر