وقتی صحبت از تمدن ایران می‌شود، پر رنگ‌ترین تصویری که در ذهن همگان نقش می‌بندد، نقش‌ها و ستون‌های استوار تخت جمشید است. سلسله‌ی با شکوه هخامنشی که از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های جهان است، سرمایه‌ای عظیم از جنس تمدن و غرور ملی برای ایرانیان را به ارث گذاشته است. مجموعه‌ی باشکوه تخت جمشید شاهکار معماری ایران در عصر باستان است و تمدن غرورآفرین سرزمین پارس را به رخ می‌کشد. برای رفتن به دیار پرسپولیس با  مجله گردشگری سفرزون تا پایان این مطلب همراه شوید.

تاریخی که از تمدن تخت جمشید سخن می‌گوید

در دل فارس، جایی در ۱۰ کیلومتری شمال مرودشت و ۶۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز، سرزمینی متمدن از تاریخ باشکوه هخامنشی قرار گرفته است که به اندازه‌ی وسعت تاریخ سلطنت هخامنشی در دل سنگ و ستون‌هایش حرف برای گفتن دارد. شهر باستانی تخت جمشید یا پرسپولیس، پایتخت امپراتوری هخامنشی بوده و کاخ‌های متعددی در آن ابهت تاریخ باستانی را به رخ کشیده است.

کاخی به نام تخت جمشید که در این شهر بنا شده، جایی برای شکوه و تشریفات جشن‌های سال نو تمداران هخامنشی بوده و تصویر تاریخی زیبایی را از ایران به نمایش می‌گذاشته است. ستون‌ها و سرستون‌های قد برافراشته و کتیبه‌های پرسپولیس، قصه‌ی تمدن ایران را بازگو می‌کند. شهر تخت جمشید که به پارسه و پرسپولیس هم مشهور است، وسعت عظیمی دارد و بخش‌های مختلفی در آن بنا شده بوده که در عصر امروز بازمانده‌های آن را باید ارج نهاد. کاخ آپادانا، کاخ تچر، هدیش ادامه مطلب.

 بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.


مجله‌ی گردشگری جمشید ,تمدن ,هخامنشی ,بوده ,تاریخ ,هخامنشی بوده ,کیلومتری شمال ,سرزمین پارس ,تمدن ایران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کالای ارزان اوج بندگی نقد تاریخ ایران دعا و طلسم دیسلاو موزیک همه چی موجوده خرید اینترنتی کمپرسور اسکرو معرفی عکاس MRD Market تاریخ انواع ساعت های مچی