لذت آبشار به آب‌تنی زیر آب سرد است. شنا در استخرهای طبیعی در هوای گرم تابستان و ایستادن زیر دوش آب خنک طبیعی آبشار، از آرزوهای هر گردشگری‌ست. در این مطلب با  مجله گردشگری سفرزون همراه شوید و ۷ تا از بهترین آبشارهای ایران را به شما معرفی کنیم. آبشارهایی که مطمئنیم از دیدن‌شان حسابی شگفت‌زده خواهید شد.

۱. شیرآباد، ۱۲ آبشار شگفت انگیز پشت سرهم

در قلب جنگل‌های گلستان، در پارک جنگلی «شیرآباد» و نزدیک روستای شیرآباد، یکی از بهترین آبشارهای ایران قرار دارد. البته نه یکی، بلکه بیش از ۱۲ آبشار که پیاپی به‌دنبال یکدیگر روان هستند و صحنه‌ای منحصربه‌فرد را برای توریست‌ها خلق کرده‌اند. پارک جنگلی شیرآباد در همه‌ی فصل‌های سال مقصد گردشگرهاست. آبشار‌ ۱۲گانه‌ی شیرآباد، روی رود شیرآباد سوار شده‌ و از بالاترین نقطه‌ی «البرز شرقی» سرچشمه می‌گیرد، سپس در اعماق دشت‌های جنوبی و جنگل‌های متراکم «گلستان» گم می‌شود. این آبشار که یکی از بهترین آبشارهای ایران است، نه سرآغازش پیداست و نه انتهایش، اما در میانه‌ی‌ راه در ۱۲ استخر روباز و زیبا متوقف می‌شود. استخرهایی که در همه‌ی فصل‌های سال مملو از آب سردند.

شیرآباد، برای آبتنی از مازندران شروع کنید

شیرآباد، برای آبتنی از مازندران شروع کنید

آبشار‌های شیرآباد ارتفاع‌های متفاوتی دارند. آبشار اول ۲۷ متر ارتفاع دارد و ارتفاع آبشار آخر که بلندترین آبشار این مجموعه هم هست، ۳۰ متر است. استخرهای شیرآباد پرآب است و در تابستان‌های گرم، طرفداران بسیاری از گوشه و کنار ایران برای آب‌تنی در کنارشان جمع می‌شوند. در کنار آبشارها‌ی شیرآباد راه زیبایی از میان درختان «سرخس» و «توسکا» به سوی بالادست رودخانه باز می‌شود. پیاده‌روی در این مسیر، روی راهی چوبی، از آن تجربه‌های نابی‌ست که هرجایی نمی‌توانید به‌‌دست بیاورید. در این مسیر به غارهای کوچک و بزرگی بر‌می‌خورید که منشا آب‌های سطحی رود شیر آبادند.

چه‌طور به آبشار شیر آباد برویم؟

آبشار در ۲ کیلومتری روستای شیرآباد در منطقه‌ی «خان» استان گلستان قرار گرفته. تمام اهالی این منطقه پارک شیرآباد را می‌شناسند. می‌توانید ماشین‌تان را در پارکینگ پارک بگذارید و از مسیر چوبی داخل پارک ادامه مطلب.

 بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.


مجله‌ی گردشگری آبشار ,شیرآباد ,پارک ,شیرآباد، ,آبشارهای ,می‌شود ,آبشارهای ایران ,بهترین آبشارهای ,همه‌ی فصل‌های ,پارک جنگلی ,بهترین آبشارهای ایران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

روانشناسی بالینی DIGIKALA لیبرا آپشن خودرو | دنیای آپشن zendegiyeman ثبت نام در بورس